Märkused |
Bibliograafia joonealustes märkustes |
|
VEPA metoodika on tulemuslik sekkumine, mille kasutamine toetab laste eneseregulatsiooni ja sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arengut. VEPA aitab ennetada laste vaimse tervise ja käitumisega seotud probleemide teket või süvenemist ning sellel on pikaaegne mõju lapse edasisele arengule. Metoodika väljaõppe käigus koolitatakse õpetajaid kasutama õppetegevuses erinevaid tööriistu, mängima koos lastega käitumise jälgimisele suunatud VEPA-mängu ning märkama ja tunnustama head ning soovitud käitumist. Väljaõppe läbimise õppeaasta jooksul toetab õpetajat VEPA metoodika kasutuselevõtmisel VEPA kooli-või piirkonnamentor. Koolimentor toetab VEPA-õpetajaid oma koolis ja on nende kolleeg. Piirkonnamentor teeb koostööd õpetajatega erinevatest koolidest. VEPA metoodika (inglise keeles PAX Good Behavior Game) on välja töötatud Ameerika Ühendriikides PAXIS Instituudis ning Eestis on metoodikat elluviidud üheksa õppeaastat. VEPA metoodikat on Eesti koolides kasutatud üheksa õppeaastat (alates 2014/2015 õppeaastast). Liitunud on 176 kooli, 837 klassiõpetajat ning ligi 15700 valdavalt algklasside õpilast. VEPA-ga liitunud koolide osakaal kõigist Eesti üldhariduskoolidest (v.a. vaid gümnaasiumid |
|
Pealkiri võetud tiitelkuvalt (kirjeldatud 18.03.2024) |
Märksõnad |
VEPA (käitumisoskuste mäng)
|
|
õpilased
|
|
algklassid
|
|
õpikeskkond
|
|
käitumine
|
|
loovmängud
|
|
lapse arendamine
|
|
sotsiaalsed oskused
|
|
õppemängud
|
|
meetodid
|
|
e-raamatud (vormimärksõna)
|
Täiendkirjed |
Tervise Arengu Instituut
|
Täiendpealkiri |
Ühiskonnauuringud
|
UDK |
373 (072) (0.034)
|
|
37.01 (072) (0.034)
|
|